Poslednja šansa Suzane Petričević – Ne brinite, nikome nećemo reči

sansa03
Share Button

Poznata beogradska glumica i džez pevačica, monodramom po tekstu Mirjane Bobić Moijisilović, uspela je da se približi uspehu nekih svojih slavnih kolega. Oni koji je kao frizerku Gordanu Lukić gledaju po peti put, šesti put, već je nazivaju ženskim Zoranom Radmilovićem, a televizijska publika je pamti po seriji „Selo gori, a baba se češlja“.

 

Ilustrovana politika 29,10,2001 1Posle predstave „Poslednja šansa“, mnoge gledateljke itlazile su iz teatra „Kult“ brišući po koju suzicu, ujedno i srećne i tužne, što im je pružena zgodna prilika da se sa glavnom junakinjom, frizerkom Gocom, priprostom a bistrom vidricom u lovu na svoj muški plen, pistovete „do daske“. Ovo i niz drugih zapažanja, napisala je Ana Jovanović, profesorka na katedri za francuski jezik beogradskok Filološkog fakulteta, u pismu pod naslovom „Čak i vapaj može da buzde kul, ako se odglumi savršeno“ upućenom protagonistikinji spomenute monodrame, glumici Suzani Petričević.

- Zar ima većeg priznanja?  - pita naša poznata glumica i džez pevačica. Zadovoljna je, a ovo će biti treća sezona, što sudbina njene Goce Lukić puni potorišne dvorane širom Srbije i – Evrope! Za koji dan kreće i u osvajanje Kanade. Prema podacima koje je dobila od „FaVI“ produkcije, sve zakazane predstave tamo unapred su rasprodate. Monodrama „Poslednja šansa“ ovenčana sa dve prve nagrade stručnih žirija – na Festivalu monodramei pantomime u Zemunu i Festivalu malih scena u Istočnom Sarajevu, učestvovaće u novembru i u zvaničnom programu, Devetog pozorišnog festivala „Zlatni vitez“ u Moskvi. Na lični poziv predsednika Festivala, glumca i reditelja Nikolaja Burljajeva.

U trenutku kad se Suzana Petričević osećala kao glumac bez dovoljno izazova, Mirjana Bobić-Mojsilović, jedan od naših najboljih dramskih pisaca, napisala je za nju magični tekst monodrame „Poslednja šansa“.

- A Veliki brat bio je svuda oko nas. Pročeprkati po nečijoj utrobi, kuhinji i prljavom vešu, to je nešto zbog čega se gledaju rijaliti šou-programi. U tom kolektivnom posrnuću i kolktivnoj depresiji, čovek želi da vidi da ima neko kome je teže nego njemu, ko je više ponižen i manje se oseća ljudskim bićem nego on sam. Važno je da gledalac doživi katarzu. Iz tog razloga oberučke sam prigrlila tu Gordanu Lukić. Nju i njene probleme propoznaju sve generacije.

Čas sociologije

Frizerka iz okoline Beograda Goca Lukić tipičan je rob televizije. Posle mnogo pokušaja uspeva da uđe u rijaliti šou-program „Tražim muža“. Televizija je njena poslednja šansa da iz korena promeni svoj život. Komedija sa pevanjem i plakanjem „Poslednja šansa“, prema rečima Suzane Petričević, priča o Velikom bratu koji upravlja našim životima, ali i sveti zabave danas, rejtinzima i gledanosti kao jedinom merilu uspeha. I o tome kako, da bismo ostali u igri, lako prihvatimo naredbe svevidećeg oka.

- Mnogi profesori sociologija iz beogradskih gimnazija dovode učenike na ovu monodramu, tretirajući je kao deo nastavnog programa – ističe ponosno.

- Tema lekcije je: „Do koje mere mediji utiču na život i sudbine ljudih, pogotovo mladih“.

U brošuri za komad piše da je „predstava ineraktivna“. I to je istina. Prvi šok za gledaoca je kada shvati da jeste došao u pozorište, ali da ga je neko smestio u televizijski studio. I da mora da učestvuje u zadatim aplauzima, smehu, plaču. Pošto moja Goca Lukić traži muža, pitam gospođu u publici da li je čovek pored nje s kojim se drži za ruke njen suprug. „Nije“ kaže. „Čekajte, o čemu se ovde radi?“, nastavljam. A ona „Jeste suprug, ali k’o da nije.“ Onda se on uključuje u razgovor i priča svoju priču… Zato je svaki moj nastup drugačiji.

Ili, druga anegdota. U jednom trenutku Veliki brat daje zadatak Gordani Lukić da se skine. Za nju je to ogromno poniženje, ali da bi ostala u trci, ta simpatična žena krene polako, s mnogo muke, da se svlači. Tajac u publici. Kreću suze. U toj tišini, mladić koji sedi na balkonu vikne: „Ne brinite, nikome nećemo reći!“

- Zamislite kolika je odgovornost glumca u tom trenutku! – veli Suzana.

- Publika je saučesnik u ogoljavanju čoveka u tom javno poniženju.

Snežana Milošević
Foto: Vladimir Marković

Izvor: Ilustrovana Politika

Share Button